familievankeulen.reismee.nl

USA 5

5 mei

Vandaag rijden we de laatste lange rit. Naar San Francisco! Daar hebben we heel veel zin in. Onderweg stoppen we voor het eerst bij een mall. We kunnen dit land namelijk niet verlaten, zonder hier binnen geweest te zijn. Maud spot een Forever 21. Dit moet het worden. De winkel is onderdeel van een mall en enorm groot. Is de F 21 in Amsterdam al aardig aan de maat, die gaat met gemak een keer of vijf in deze. Maud is helemaal euforisch! Uiteindelijk lopen alle drie de meiden met iets nieuws de winkel uit. De rest van de mall laten we aan ons voorbij gaan. Dit om Aad nog enigszins recht te doen. We lunchen op de parkeerplaats en gaan naar SF. De camping die we hebben gevonden is er één in een natuurpark, vlak voor de stad. Het park heet Anthony Chabot en ligt aan het Chabot meer. Het is er erg mooi en groen. Helemaal te gek dat je zo dicht bij de stad in een zo mooi gebied kan zijn. Ik heb dit vooraf moeten reserveren, omdat er weinig RV plekken zijn. De meeste campings in SF zijn van die geasfalteerde gevallen en dat wilden we voorkomen. Maud en ik lopen een trail rond de camping en wanen ons in niemandsland. Overal bomen, vogels, insecten en bloeiende bloemen. Zo mooi! Het is een aardige trail en het stijgt en daalt hier en daar behoorlijk. Terug bij de camper heeft Aad het vuur alweer opgestookt. Dat is ook zo lekker in dit land. Iedere plek beschikt over een ‘fire ring’. Hier mag je onbeperkt een vuurtje stoken. Veerle is deze keer erg actief in het zoeken van houtjes en op deze manier houden we het vuur lang aan. Maud kookt en ik lees een boek bij het vuur. Ook kunnen we buiten eten!

6 mei

San Francisco, here we come! We moeten ongeveer een uur rijden naar SF. Op de één of andere manier hebben we dit niet heel goed voorbereid. We rijden namelijk met de camper naar de stad. Eh…. deze is natuurlijk niet te parkeren. Een parkeergarage is geen optie en ook gewone parkeerplaatsen zijn veel te klein voor onze ‘truck’. Gelukkig had ik ergens een keer een reisblog gelezen en schoot me nu te binnen dat reizigers de camper vaak parkeren bij een Bart station. De Bart is een soort metro. We navigeren dus naar een Bart station, waar we de camper parkeren op twee plekken. We lopen naar het station, kopen kaartjes en zoeken de juiste metro. Ons zoekende gedrag valt uiteraard op. Een Amerikaanse vrouw van Pakistaanse afkomst assisteert ons dus al snel. De hele rit zit ze bij ons en vertelt over haar leven. Ze is inmiddels gepensioneerd en woont in een huis aan het strand. Ze is Engels docent geweest op de universiteit van Berkeley, haar man was arts. Ze is erg hartelijk en nodigt ons uit voor het avondeten. Dit slaan we af, maar ze staat erop dat we haar gegevens krijgen, zodat we bij een volgend bezoek aan SF bij haar en haar man kunnen komen eten. ‘Your children needs a Pakistani aunt in the USA!’. Echt erg leuk. We zullen haar uiteraard eens een mail sturen. We stappen uit bij Union Square. Hier lopen we wat rond en vergapen ons aan de stad. Wat mooi! We kopen tickets voor de ‘hop on hop off’ bus. Niet de meest romantische manier om een stad te bezoeken, maar wel de meest effectieve! Als eerste stappen we uit bij Pier 39, hier liggen zeeleeuwen te pronken. Dan lopen we verder en eten Fish and Chips. We stappen weer op de bus en gaan naar de Golden Gate Bridge! Hilarisch, we zitten in een open dubbeldekker, uiteraard boven. De bus kachelt met een flinke gang de brug over. We hebben de grootste lol! We waaien zo ongeveer van de bus af en zien de Golden Gate dus op een erg bijzondere manier. Aan het einde van de dag eten we in een leuk restaurant om de vakantie lekker af te sluiten. Dan weer terug met de Bart en de camper naar de camping. We zijn uiteindelijk rond een uur of acht weer op de camping, waar we niet kunnen ontkomen aan het starten met inpakken…. Ai… het zit er nu toch echt al op. Jammer dat het alweer klaar is. We hebben zo enorm genoten van onze reis en kunnen zeggen dat twee weken echt te kort zijn. We gaan vast terugkomen in de USA!

7 mei

We staan vroeg op. We kleden aan, ontbijten en stoppen de laatste spullen in de koffers. Daarna poetsen we de camper met de Franse slag en vertrekken naar Cruise America om de camper in te leveren. Dit is ongeveer een half uur rijden, wat vlot gaat. Ook het inleveren verloopt zonder problemen. Met de taxi rijden we naar het vliegveld. Dit is nog een aardige rit en de taxichauffeur rijdt nog vol over mijn voet! Aarrghh. Gelukkig houd ik hier alleen een zwarte schoen aan over… Terwijl ik dit schrijf zitten we op het vliegveld en zijn we in afwachting van de boarding. Dit is dus alweer de laatste blog! Oh ja, we hebben in totaal 3366 km gereden…

‘Travel is the only thing you buy that makes you richer!’

Smile

AGMCV

ome Geert en tante Janna

wat hebben we weer ongelooflijk genoten van jullie reisverhalen en hopen dat jullie weer gezond en wel thuis mogen komen, liefs van ome Geert en tante Janna

Monique

Have a save trip home!

Marijke van den Hoorn

Wat een prachtige ervaringen!
Welkom thuis :)

Marien

Schrijverstalent, je neemt ons met je verhalen gewoon mee op reis, alhoewel ik het natuurlijk liever zelf ook had meegemaakt.