familievankeulen.reismee.nl

USA 1

Daar is dan het eerst verhaal op deze blog! Heeft even moeten wachten, omdat het verkrijgen van internet nog niet zo makkelijk is. Laat ik bij het begin beginnen!

Na een vlucht van elf uur, zijn we aangekomen op Los Angeles Airport (LAX). De vlucht was erg goed. Geen turbulentie, goede plekken, prima eten en de nieuwste films. De meiden en wij hebben het prima doorstaan. Veerle kan steeds beter tegen vliegen en ze wordt niet meer zo ziek. Op het vliegveld gingen de controles erg vlot. Binnen een half uur waren we van het vliegveld af. Daar zijn we op een shuttle bus gestapt die ons naar Thrifty, autoverhuur, heeft gebracht. Daar moesten we even wachten totdat onze auto klaar was. We hebben voor 24 uur en auto gehuurd om LA te verkennen. Koffers in de auto en gaan! Los Angeles, we komen eraan!

Het weer is prima. En graad of 22 en een blauwe lucht. Het eerste doel is snel bepaald. Het moet het strand worden. TomTom op Venice Beach en de familie van Keulen is los! Wat is dat genieten. Een blauwe oceaan, geel strand en heel veel mensen. Wat een verschillen. Er heerst een soort van ‘vibe’ op Venice Beach. Muziek, dansers, strandwachten, ijsjes en allerlei mensen die hun waar willen verkopen. Zo bijzonder om hier te zijn. Wij, helden, gaan met onze voeten in de oceaan. Daarna eten we een ijsje en blijven we een tijdje staan bij een straattheater. Allerlei gespierde jonge mannen vertonen hun kunsten… Vooral de dames van ons gezelschap genieten van het uitzicht. Daarna zoeken we onze auto weer op en proberen we nog verder naar het noorden te rijden. Jammer genoeg is het inmiddels wat later in de middag en is de spits begonnen. Druk dus. Rijden op een snelweg met zes banen en nog file! Wat is er ook hier veel te zien. We zijn inmiddels aardig moe. Dat kan ook niet anders. We hadden in Nederland al lang in bed gelegen, iets van een uurtje of drie in de nacht is het daar… We besluiten dan ook van de snelweg af te gaan en naar het hotel te rijden. Het Mariott Airport Hotel is de plek waar we een nacht gaan slapen. We brengen de koffers naar de kamer en frissen ons op. Een snelle douche en dan nog even op pad om te eten. De keuze is reuze! Eh…. MC Donalds, Pizza Hut, Denny’s, Taco Bell, Ihop, Panda en nog veel meer…. Niet te verzinnen wat een keuze. Het wordt Denny’s. Volgens Ines is dit een topper, dus volgen we haar goede smaak. Ines, je had helemaal gelijk. Het was prima.

Na een lekkere nacht slapen zijn we vroeg wakker. We moeten duidelijk nog wennen aan het tijdsverschil. Gelukkig hebben we heel veel plannen, dus vinden we het fijn dat de dag vroeg is gestart. De meiden zingen Adrie nog toe, want hij viert vandaag het feit dat hij 44 jaar is geworden. Het voelt niet echt als jarig, maar de kleine wensen van de meiden maken hierin veel goed. We ontbijten in de lobby van het hotel, waar een Starbucks is gevestigd…. De auto wordt weer vol geladen en we hebben een dag LA voor ons liggen. Dit gaan we op zijn Japans aanpakken…. Een lijst met wensen en deze om de beurt bij langs. We starten met Malibu Beach, daarna rijden we naar Hollywood. Dit doen we via Mulholland Drive. Dit is een route door de heuvels en deze is leuk om te rijden. In Hollywood gaan we uiteraard naar de ‘walk of fame’. Wat zullen we zeggen… leuk om eens te zien, maar daar is het dan ook mee gezegd. De levendigheid concentreert zich op een stuk stoep van een meter of 200 rond het Chinese Theater. Hier en daar lopen karakters, Superman, Betty Boop, Minnie Mouse en een aantal anderen. Superman met een buikje, Betty Boop met ‘foute schoenen’. Eigenlijk hilarisch. Zeker wanneer we later een broodje zitten eten en Superman hetzelfde plan blijkt te hebben. Een oudere man, grijs lang haar, groezelig en groene sokken…. Wat een desillusie!

We vervolgen onze weg naar het Hollywood sign. We rijden dwars door de heuvels van Hollywood en we komen erg dichtbij. We maken de gewenste foto’s en genieten van de buurt. Mooie huizen met heel veel bloeiende bomen. Echt schitterend. Dan is het volgende doel aan de beurt. Maud wil heel graag op de foto voor een roze muur. Dit is een muur waar bloggers outfit foto’s maken. Van over de hele wereld komen meiden naar deze muur. Jullie begrijpen dat we met onze eigen blogger ook deze muur niet aan ons voorbij konden laten gaan. We hebben de muur gevonden. Echt gaaf voor Maud dat dit is gelukt. Fashionofmaud.blogspot.com, daar zijn ze over een tijdje vast te zien!

Dan is er nog de wens om over Rodeo Drive te rijden. Ook dit lukt! Prada, Gucci en vele andere winkels zijn hier te zien. We rijden daarna nog een rondje door Beverly Hills en vergapen ons aan de vele grote huizen. We achtervolgen nog een tijdje een toerbus, zodat we de juiste huizen bekijken. Jammer genoeg weten we nu niet van welke beroemdheden we het huis hebben gezien. We hebben er in ieder geval om gelachen.

Rond een uur of twee leveren we de auto weer in. Het lukt ons om direct twee taxi’s te scoren die ons naar het camperverhuur bedrijf rijden. Daar gaat het ook vlot. We kunnen de verplichte film skippen en gaan al snel op pad. De camper is voor onze begrippen groot, voor Amerikaanse begrippen is het een kleintje. De eerste stop is een Walmart. Dit is een avontuur op zich. Wat een grote winkel en wat hebben we veel nodig. Pffffff, hier worden we niet echt gelukkig van. We slaan ons erdoor en laden alle boodschappen in de camper. Dan hebben we nog een ruim uur rijden voor de boeg. Ik zal hier maar niet schrijven dat we er uiteindelijk wel twee uur over hebben gedaan, dit ter frustratie van Aad. We zijn laat op de camping en allemaal erg moe. De dag was immers vroeg begonnen en wat hebben we deze dag veel beleefd en gedaan. We ruimen de camper iets in en koken wat te eten. Na het eten gaan we direct naar bed. Ik geloof dat we negen uur allemaal op één oor lagen, Adrie heeft nog nooit zo vroeg op bed gelegen op de dag dat hij jarig is.

24 april

We zijn alweer vroeg wakker. Om half zeven zijn we echt allemaal klaar wakker. De camping is in Anaheim, een voorstad van LA. De camping doet groen aan, maar ligt letterlijk onder een snelweg. De auto’s en de trein hebben we de hele nacht gehoord, maar dit maakt ons niet uit. Het is mooi weer, dus we kunnen buiten ontbijten. Carlijn geniet van haar ‘loops’. Dit is een echt Amerikaans ontbijt, granenrondjes in allerlei kleuren, waar je melk overheen giet. Carlijn merkt op dat het fijn is dat we in de USA zitten, de E nummers kennen ze hier immers niet… Dit noemen wij ‘Carlijn humor’.

Wink

Wij kiezen gewoon voor een boterham! Hoewel…. Hoe gezond is brood dat ongeveer een dag of tien ‘vers’ blijft! Na het ontbijt hebben we de camper nog wat verder ingericht, zodat het wat meer voelt als ons ‘huisje’ voor de komende twee weken. Het is toch altijd weer een kunst om met ons vijven in zo een kleine ruimte onze weg te vinden. Daarna gaan we op weg naar de volgende bestemming. We hoeven deze dag maar een kleine 150 km te rijden. We zijn dan ook al snel op de camping in Joshua Tree park, zodat we hier kunnen lunchen. Wat een gave camping. Ruime plekken, kris kras op het terrein. De omgeving is zo bijzonder. Joshua Trees, cactussen, andere planten en heel veel zand. Joshua Tree is het eerste nationale park dat we bezoeken. Dit park ligt aan de rand van een woestijn, Mojave Desert. Gelukkig is het ook hier lente, wat betekent dat de temperatuur prima is. Een graad of 23 met een windje maakt het aangenaam. We rijden in de middag naar Hidden Valley, waar we een trail lopen. We genieten van deze wandeling. Niet te beschrijven wat we zien, bloeiende cactussen, hagedissen, heuvels van rotsen, bijzonder bloeiende bomen en indrukwekkende vergezichten. We lopen ongeveer anderhalf uur, daarna gaan we terug naar de camping. Hier eten we en genieten we van een rustige avond.

25 april

Een koude nacht! Maar bij het wakker worden schijnt de zon! Het is jammer genoeg te fris om buiten te ontbijten, maar het uitzicht door het raam is fenomenaal! Wat een mooie plek hebben we deze nacht gehad. Camping Black Rock in Joshua is een aanrader. Vandaag gaat de reis naar Kingman. Dit is voor ons een tussenstop op weg naar de Grand Canyon. De reis is geweldig. Hij voert ons door de Mojave Desert. Verlaten weg, af en toe een tegenligger, vergezichten, bergen, rotsen, kale vlakten, bloeiende cactussen en af en toe een windhoos van zand in de verte. We rijden rustig en genieten. We lunchen ergens in de middle of nowhere. Na de lunch rijden we een deel van route 66. Adrie kan zijn rijkunsten hier volledig op los laten. Stijgen, dalen, haarspeldbochten, echt geweldig. Onderweg bezoeken we Oatman. Een verlaten mijnstadje. Nou ja, verlaten, het toerisme heeft het overgenomen. Toch wel grappig om te zien. Overal lopen ‘Burro’s’, dit zijn ezeltjes die in de bergen leven en iedere dag naar Oatman komen. Niet gek, omdat toeristen ze voeren.. mmmmm…. Hier vinden we wel wat van.

We rijden door naar Kingman. Hier lunchen we bij Ihop. Dit is weer zo een typische Amerikaanse diner. ‘I am Samantha, youre waiter for today. How can I help you?’ Deze serveert vooral pancakes. Hier doen we ons dan ook tegoed aan. Pancakes met cola. We beginnen al te acclimatiseren! Daarna gaan we naar de camping. Dit is een camping waar een klein zwembad aanwezig is, dus voordat Aad de camper aan heeft gekoppeld, liggen Carlijn en Veerle al in het water. Ook hebben we hier voor het eerst wifi, dus werken we onze social media bij en kan deze blog online!

AGMCV

Gijselien

Wat geweldig om te lezen, zo kan ik een beetje "meekijken" xxx Veel plezier!

Linda Pietersma

We genieten helemaal mee! Super om te lezen.

Corine

Wat gaaf om te lezen. Wat hebben jullie al ontzettend veel gedaan. Genieten!

sabrina

Oh wat gaaf zeg
en erg leuk om zo mee te lezen wat jullie allemaal mee maken
Vanuit het koude en natte Nederland inclusief sneeuw heel veel plezier maar dat lukt wel zo te lezen.

Corien

Wat leuk om jullie belevenissen te volgen! Genieten!! En wat hebben jullie in een paar dagen al veel gedaan/gezien/beleefd!

ome Geert en tante Janna

Wat al weer een geweldig mooi verhaal van jullie. Tante Janna zag elke dag al even op de site maar wist dat jullie ook tijd nodig waren om te acclimatiseren voor je in de camper zou stappen. Het lijkt hier wel winter soms, 3 cm hagel in Noord Groningen en veel te koud voor de tijd van het jaar. Heel veel plezier samen.

Linda Weijers

Wat een belevenis!! Verheug me op de verhalen en foto's van de Grand Canyon...

Antine

Wauw, jaloers!! Geniet ervan!

Buur

???? jullie vermaken je wel, wat natuurlijk ook de bedoeling is. Veel plezier ????

Buur

Nou ja die vraagtekens kloppen niet hoor,

Carina

Hey vakantiegangers,
Super leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven en meemaken. Toffe foto's. Heeeeel veel plezier!

Xxx

Harold Aalbers

Wat een avonturiers! Veel plezier

Marleen en Erwin

Ooh, wat is dit gelijk al een mooi verhaal zeg. Helemaal te gek hoor wat jullie beleven daar. En dan ook nog een lekker weertje erbij..Heerlijk! Veel plezier!