familievankeulen.reismee.nl

familie Wist je datjes

We hebben in Kaapstad onze wachttijd op het vliegveld verkort door het schrijven van de 'familie reis-wist-je-datjes'

Wist je dat…..?

* Het zo aan het einde van de reis tijd is om de wist je datjes weer op een rijtje te zetten.

* Het er een heleboel zijn…. Laten we beginnen!

* We allemaal op 11 verschillende bedden hebben geslapen.

* We soms in de ochtend niet meer wisten in welke plaats we wakker waren geworden.

* Alle bedden heerlijk sliepen en we dus goede nachten hebben gemaakt.

* We twee verschillende huurauto’s hebben gereden, die exact hetzelfde waren.

* We hier genoeg kilometers in hebben gemaakt.

* We het rondom Johannesburg erg koud hebben gehad in de nacht en tijdens de safari’s.

* De nachten in de tent het meest geweldig waren?

* Het wild spotten in Waterberg het allerleukst is geweest op onze reis.

* Carlijn onze eigen Wikipedia is? We dus geen internet nodig hebben gehad om wetenswaardigheden op te doen. Carlijn weet gewoon alles. Op de vraag hoe ze dit weet antwoord ze steevast: Klokhuis en mijn logische brein.

* Ze werkelijk alles weet. We dit super vinden en erg om hebben gelachen.

* Carlijn haar droge humor soms te droog was….. Om een voorbeeld te geven. ‘Ik heb honger’ ‘Carlijn, je moet zeggen ik heb trek’ ‘Nee hoor, thuis zeg je altijd dat ze in Afrika honger hebben en daar ben ik nu!’

* Veerle in ieder bad heeft gelegen op onze reis. Ze onze eigen ‘Badr Veerle’ is.

* Veerle erg bijdehand is en overal een antwoord op heeft….

* Ze altijd te laat naar bed is gegaan…… (tegelijk met de ander meiden….)

* Ze dit zelf geen probleem vindt!

* Maud iedere dag een reisverslag heeft geschreven, de andere meiden een verslag hebben geplakt.

* Maud heeft genoten van alles wat ze heeft gezien.

* Dat ze het Diaz museum maar een saaie bedoening vond en het District Six museum daarentegen interessant.

* Maud en Carlijn altijd voor een tweeling werden aangezien.

* Ze dit zelf helemaal niet begrijpen, omdat ze niet op elkaar lijken ;-) Duh! Wel dus!

* Geertje extra respect kreeg, omdat het leven schenken aan een tweeling erg bijzonder is…. Dus!

* Adrie vaak gezien werd als de bodyguard van vier meiden! Hij uiteraard ook dit uiterlijk heeft!

*Adrie altijd heeft gereden. Hij dit super heeft gedaan!

* Hij het links rijden, links schakelen en het rechts zitten helemaal meester is. We ons afvragen hoe hij dat in Nederland gaat doen?

* We ongeveer 2000 foto’s hebben gemaakt, waar we weer mooie boeken van gaan maken.

* Geertje nog in haar tweede boek bezig is. Ze anders veeeeel meeeer leest. Dit niet is gelukt, omdat de reis vol zat met activiteiten en ze ook heel veel rond heeft gekeken.

* Ze deze schade thuis in gaat halen.

* Carlijn en Veerle de grootste snoepkonten zijn… Adrie dit geen probleem vindt, Geertje wel….

* We onder de indruk zijn van de vriendelijkheid van de mensen hier.

* We de verkeersregels hier super vinden! Wie eerst is, mag eerst. Als je een ander voor kan laten, dan doe je dit!

* De meiden iedere dag zelf de koffer in hebben gepakt. We hier totaal geen omkijken naar hebben gehad. We dit ook graag zo zien!

* Ze super zelfstandig zijn en zelf dus ook prima naar de andere kant van de wereld kunnen vliegen… Ze dit nog maar niet moeten doen….

* Maud telkens alleen in het vliegtuig heeft gezeten en dit voor haar Engels er goed is geweest.

* We 18x een ontbijt hebben gehad. We ons vol hebben gegeten aan al dit lekkers. Maud het meest gezond heeft gedaan…..! Zij iedere dag is gestart met fruit en yoghurt met muesli. Wij dit ook hebben gegeten, maar dit hebben uitgebreid met bacon, scrambled eggs en nog wat addings…..

* We vijf keer hebben gekookt en verder alleen maar uit eten zijn geweest… We nu uiteraard zwaarder thuis komen, dan dat we weggegaan zijn.

* De meiden Nikita hebben gemist, maar blij zijn dat er goed voor haar is gezorgd.

* Ze niet kunnen wachten om haar te knuffelen, poetsen en rijden.

* Er uiteraard nog meer gemist is en gemist zijn! Opa en oma bijvoorbeeld.

* Veerle niet kan wachten om met Esmijn te spelen!

*Adrie niet kan wachten om maandag weer te werken ;-)

* Dit uiteraard niet waar is!

* We hebben genoten van elkaar! We elkaar nog steeds even leuk vinden.

* We reizen in een ander continent een beleving vinden. We dit altijd zullen onthouden.

* We direct weer gaan sparen voor een volgende reis!

* We erg veel geleerd hebben van Zuid Afrika, de gewoonten, bijzonderheden en ook van de mindere kanten van het land.

* Je hier erg goed kan reizen. We ons nooit onveilig hebben gevoeld.

* We nu op het vliegveld zitten en zo op reis gaan naar Nederland! We dit land gaan missen, maar dat het goed is dat aan al het moois een einde komt. Het zo bijzonder blijft om meer van de wereld te zien.

GAMCV