familievankeulen.reismee.nl

Thuis!

Vrijdag 4 januari
Deze dag start vroeg. Om 6.15 uur gaat de 'wekker'. Vroeg op om op tijd de camper in te leveren en naar het vliegveld te gaan. Het opstaan gaat prima. De meiden zijn ook redelijk vlot wakker. Nog even douchen, bedden afhalen en de laatste spullen in de koffers. Het inleveren gaat snel. Er zijn geen noemenswaardige dingen gebeurd met de camper, dus dat levert tijdwinst op. We worden naar het vliegveld gebracht. Hier zijn we lekker op tijd. Een bakje koffie en dan rustig naar de gate. De eerste vlucht van vandaag is een binnenlandse vlucht. Dat betekent een lekker knus vliegtuig en weinig controle. De vlucht is leuk, omdat we goed weer hebben en de hele reis over NZ gaat. Veel herkenbare plekken vanuit de lucht. Na een uur en twintig minuten landen we op Auckland. Hier moeten we een wandeling buiten maken naar een ander gedeelte van het vliegveld. Hier gaan de internationale vluchten. We hebben nog even tijd om wat te eten en kunnen dan naar de gate. De vlucht vertrekt iets verlaat, maar dan is het zover. We gaan dit mooie land echt verlaten. De vlucht is pittig. We beginnen begin van de middag en komen om twee uur in de nacht aan op het vliegveld van HK. In HK is het dan 21.00 uur. Het biologische ritme staat compleet op zijn kop. Terwijl ik dit schrijf is het voor ons iets voor vijf uur in de ochtend. Veerle heeft een paar uur kunnen slapen op het vliegveld, de rest van ons niet. Pittig dus. Veerle en Maud zijn ook een groot gedeelte van de reis niet lekker geweest. We hebben op het vliegveld echt bij kunnen komen: broodje en even opfrissen, bewegen en het internet gebruiken. Over een uur kunnen we boarden en gaan dan de derde vlucht van vandaag in. We hopen tijdens deze vlucht wat te kunnen slapen. Dit zal vast wel lukken!

Zaterdag 5 januari
Het vliegtuig naar Amsterdam vertrekt een half uur later dan gepland. Het entertainment systeem is kapot en dit proberen ze nog te herstellen. Helaas lukt dit niet. In het vliegtuig vallen we al heel snel in slaap. We zijn dan ook al 24 uur wakker, dus dat is dan ook niet gek. De meiden en ik krijgen het opstijgen zelfs al niet meer mee... Ik denk dat het ons lukt om een uur of zes te slapen. Dan lukt het echt niet meer. We vermaken ons met kletsen. Door het defect in het entertainment systeem deed zelfs het licht het niet goed, dus was zelfs lezen er niet bij. De vlucht verloopt verder vlot en door meewind is ook de tijd die we later zijn vertrokken ingehaald. Na de landing moeten we nog een hele tijd taxiën. We zijn op een van de achterste banen geland. De paspoortcontrole gaat snel en ook het ophalen van de koffers gaat zonder problemen. Tegen acht uur kunnen we de Hello goodbye deuren door. Een heus welkomstcomité stond ons op te wachten. Mijn ouders en de familie Vroegop. Wat fijn om ze allemaal te zien. We rijden gelijk naar huis en drinken hier met elkaar een kopje koffie. Bijpraten en verhalen vertellen. De middag heeft in het teken gestaan van uitpakken, opruimen en het doen van de was. Aan het einde van de middag nog wat gezellige en lieve mensen op de koffie. Vanavond heerlijk bij mijn ouders gegeten. De bestelling was snert en zuurkool. Heerlijk. Nu zijn we erg moe en vechten tegen de slaap. Veerle ligt er net in. De andere meiden zullen zo volgen en ik ben bang dat wij er vlot achteraan zullen gaan. Morgen de foto's op de laptop zetten (die van Aad) en kijken of er nog wat te redden is aan die van mij. Ik zal dan ook nog wat foto's op deze site zetten. Het maken van verhalen is nu klaar. Dit zal mijn laatste verslag over deze reis zijn. Bedankt voor het volgen van ons verhaal en het geven van die gezellige reacties. We hebben daar erg van genoten!

GAMCV