familievankeulen.reismee.nl

Coromandel en Waihi Beach

Dinsdag 18 december

Deze dag zijn we gestart in Rotorua. Hier zijn we in een gondola een berg opgegaan vlak naast de stad. Jammer genoeg was het weer deze dag wat mistig en het motregende af en toe. Het uitzicht was dus niet heel geweldig. Gelukkig drukte dat de pret niet, want we wisten wat we boven gingen doen! We gingen met de luge naar beneden! De luge is het best te vergelijken met een rodelbaan. In een snel ding van een berg af. Helemaal super. We mochten allemaal twee afdalingen doen. Veerle is bij Adrie op de luge gegaan. Carlijn was kampioen van de familie. Zij durfde het allersnelst. Adrie natuurlijk ook, maar hij had Veerle voorop. De hele ochtend hebben we ons hier vermaakt. In de middag zijn we doorgereisd naar de Coromandel. De weg was very windy. Erg veel bochten dus. Voor Maud en Veerle is dit niet echt geweldig, omdat ze nogal snel wagenziek worden... Dit is een gebied dat zich kenmerkt door veel wouden en natuurlijk de oceaan aan alle kanten. Coromandel is een soort van schiereiland in het noordoosten van NZ. We hebben hier een camping gevonden in Hot water Beach. Dit is een kleine nederzetting rondom het beach waar heet water naar boven komt als het eb is. Vanaf de camping is het een minuut of 10 lopen naar dit strand. Twee uur voor en na laag tij kun je hier op bepaalde plekken op het strand een kuil graven. Dit strand ligt boven een werkend vulkanisch gebied. Dit zorgt voor een opwarming van het water tot 65 graden. We zijn gewapend met schep naar het strand gegaan. Hier was het erg druk op de plek waar je het beste een kuil kon graven. Uiteindelijk hebben de meiden vooral in de oceaan gespeeld in de golven. We hebben de hitte in het zand kunnen voelen en hebben genoten van het uitzicht en de immensheid van de natuur.

Woensdag 19 december

Vanmorgen hebben we hot water beach op tijd verlaten om naar Cathedral Cove te gaan. Dit is een door de oceaan uitgesleten rots, waar je met enige fantasie een kathedraal in kunt zien. Vijftien jaar geleden hebben we dit ook bezocht. Voor mij was dit belangrijk, omdat ik hier vaak aan terug heb gedacht in de afgelopen jaren. De wandeling naar CC is ongeveer 45 minuten. Een pittige wandeling met veel hoogte verschillen en mooie uitzichten. De vorige keer was dit voor mij een uitputtingsslag. Ik voel me nu veel beter dan toen, dus ik was benieuwd of ik deze wandeling nu beter kon maken. En ja, dat is gelukt. Zonder een centje pijn is de wandeling gedaan. Een persoonlijke revanche! Ook de meiden hebben het goed vol kunnen houden. Pittig was het! Vandaag was het erg warm en de zon was fel. We zijn allemaal weer lekker verbrand en verkleurd. Op het strand van CC hebben we heerlijk genoten van weer het uitzicht en de meiden. Ze hebben nu echt kunnen zwemmen in de oceaan. Grote golven dus een echte uitdaging. Maud en Carlijn zijn beiden een keer flink ondersteboven gegooid door de golven. Daarna de wandeling weer terug en lekker lunchen in de campervan! Dat is toch echt zo een geweldig voordeel van deze manier van vakantie houden. We hebben ons huis altijd bij ons. De reis is deze dag naar Waihia Beach gegaan. Hier hebben we weer een camping aan de oceaan. We waren deze keer op tijd op de camping, zodat de meiden lekker konden rommelen op de camping. Hier was ook een zwembad. MC en V hebben hier erg lang in gezwommen. Ook Aad en ik hebben een duik genomen! Na het eten zijn de meiden nog een hele tijd in het zwembad geweest. Vanavond nog een flinke strandwandeling gemaakt en de zon zien zakken in de oceaan! Morgen gaan we doorreizen naar het vakantiehuis van mijn neef Tony. We zijn benieuwd wat dit gaat brengen en hebben er zin in.

Wisten jullie dat:

* Carlijn een waaghals is.

* Ze van Adrie won met het racen in de luge.

* Maud de golven van de oceaan het best kan trotseren.

* Ze verdween in een golf.

* En gelukkig ook weer boven kwam!

* De wegen hier erg bochtig zijn.

* Zo bochtig dat de inhoud van een flesje cooking oil en een flesje bier door de camper zijn verspreid.

* Dit een erg grote bende geeft.

* Veerle de grappenmaker van het gezin is.

* Ze haar ‘mannetje\' prima staat.

* Ze nu een schaap heeft!

* Deze ‘schaap\' heet!

* Maud over drie nachtjes 13 wordt.

* Ze dit op 12 januari in Nederland nog eens echt viert.

* Dan met de familie erbij.

* We het erg naar onze zin hebben.

* Nieuw Zeeland een van de mooiste landen is die we ooit gezien hebben.

* De bloemen hier zoveel rijker groeien en bloeien dan in NL.

* Er hier bomen staan die we niet eerder hebben gezien.

* De schelpen op het strand erg bijzonder zijn.

* Ik nu stop met deze lijst die nog veel langer zou kunnen zijn.

GAMCV