familievankeulen.reismee.nl

Familie weekend in Taupo

Zaterdag 15 december

De dag startte met zon en een heerlijke temperatuur. Zo langzamerhand worden de temperaturen zo dat het vooral buiten leven is. Vandaag is het zo rond de 23 graden. Na het ontbijt hebben we nog even met het thuisfront geskyped en zijn we vertrokken. We hadden een rit van 300 km voor de boeg. Van Orewa naar Taupo. In Taupo woont mijn neef Tony met zijn gezin. Mijn andere twee neven, Mark en Shane met hun gezinnen en mijn tante Heather met haar huidige partner zouden deze dag ook naar Taupo komen. Mark woont met zijn gezin in Palmerston North, Shane met zijn gezin in Wellington. Ook voor hen een hele reis. Ze zien elkaar niet vaak, omdat de afstanden best groot zijn. In de middag zijn we op de camping in Taupo aangekomen. We hebben ons hier gemeld en kamperen twee nachten naast mijn neef Shane met zijn gezin. We zijn direct naar Tony zijn huis gegaan. Hij woont in een geweldig groot huis met een riant uitzicht op Lake Taupo en op de vulkaan die recent is uitgebarsten. Hij rookt nog steeds (de vulkaan bedoel ik uiteraard ;)). Tony is getrouwd met Paula en samen hebben ze drie kinderen. Deze kinderen zijn iets jonger dan die van ons. We werden erg warm welkom geheten. De bbq was al gestart en we zijn gewoon aangeschoven. Na de bbq was het tijd voor Kerstcadeautjes. Ze zien elkaar met Kerst niet meer en deze familie bijeenkomst werd ook hiervoor gebruikt. Ook voor onze meiden waren er cadeautjes. Geweldig he! Daarna zijn we met ons allen vertrokken naar het meer. De kinderen hebben heerlijk in het water gespeeld en wij hebben genoten van veel gezelligheid. In de avond zijn we weer naar het huis van Tony gegaan, waar de bbq weer werd aangestoken. Hier werd vis (gevangen door Heather) en Paua op gebakken. Paua is een groot schelpdier. Deze schelpen zitten vast op rotsen. Shane heeft als hobby duiken. Hij duikt zelf deze schelpen op. Van de binnenkant van de Paua schelp worden sieraden gemaakt. Alle drie onze meiden hebben een ketting gekregen van de Paua schelp. Laat in de avond zijn we weer naar de camping vertrokken. Een bijzondere dag. We hebben elkaar 15 jaar niet gezien, maar praten zo weer door. Er is gek genoeg best veel dat ons bindt. Zo dragen ze mijn achternaam en hebben ze een echt Pietersma uiterlijk. De kinderen zijn ook direct vertrouwd met elkaar. De taal lijkt niet veel uit te maken!

Zondag 16 december

Vandaag zijn we rustig opgestart. Shane, Cara en hun kinderen Billie en Troy zijn de dag bij ons gestart. Lekker voor de camper een bakje koffie en een ontbijt. Het weer was geweldig, dus in de ochtend zaten we al in korte broek buiten. Rond een uur of half twaalf zijn we met elkaar vertrokken naar Lake Taupo. Hier hadden we met de hele familie afgesproken om samen te picknicken aan het meer. Iedereen had wat meegenomen, dus er was genoeg. Na de middag zijn Heather met haar partner en Mark met zijn vrouw Amy en hun kinderen Madeline en Lucas weer vertrokken naar Palmerston North. De reis van Taupo naar PN duurt ongeveer vier uur en de kinderen moesten maandagochtend weer naar school. Met de gezinnen van Tony en Shane zijn we nog een poos bij het meer gebleven. Carlijn en Veerle hebben zich erg goed vermaakt met de kinderen van Tony; Holly, Daniel en Sophie. Ze hebben met elkaar crayfish gezocht. Dit is soort kleine kreeft. Voor deze crayfish hebben ze een huisje gemaakt en uiteindelijk zijn ze allemaal vrijgelaten! De kinderen van Shane; Billie en Troy zijn nog wat kleiner en waren helemaal weg van onze meiden. Knuffelen, op schoot, handen vast. Geweldig om te zien.

Aan het einde van de middag hebben we ons allemaal even opgefrist en daarna zijn we lopend naar een rivier gegaan waar een thermale bron in ontspringt. In dit stuk van de rivier kun je baden in heerlijk warm water. Hier hebben we allemaal ingezeten. Onze vingers waren helemaal gerimpeld na afloop. Op de camping hebben we met elkaar gegeten voor de tent van Shane. Fish&chips. Erg gezellig en lekker allemaal. Het toetje was door Paula gemaakt. Dit was een taart die ze speciaal voor Maud had gemaakt. Maud is zaterdag aanstaande jarig en om dit alvast te vieren had ze deze taart gemaakt. Maud vond het maar bijzonder dat ze dit voor haar had gedaan. Kaarsjes blazen met toch familie om je heen. Tony en zijn gezin zijn daarna naar huis gegaan. We hebben de meiden op bed gelegd en hebben de dag afgesloten bij Shane en Cara voor de tent. Het was te laat, maar erg bijzonder.

We zijn deze dag allemaal overigens behoorlijk verbrand. Het was heerlijk warm en de zon verraderlijk....

GAMCV