familievankeulen.reismee.nl

Auckland en Paihia

Dinsdag 11 december

Daar zijn we dan: aan de andere kant van de wereld. Wat een ‘wereld'reis. De reis van Hongkong naar Auckland ging erg goed. We zaten op exact dezelfde plaatsen in het vliegtuig als de eerste reis. Veerle bij het raam, daarnaast ik, dan het gangpad en vervolgens Aad en de meiden. Allemaal hebben we een paar uurtjes kunnen dommelen. Echt slapen was toch lastig. Gelukkig hadden we genoeg vermaak om ons heen. Kijken naar andere mensen, stewardessen die zich uitsloven en het entertainment system. Volgens schema zijn we om 13.05 uur geland in Auckland. Na het landen is het daar nog een hele poppenkast, voordat ze je het land binnen willen laten. Border security live! Anderhalf uur later konden we het vliegveld verlaten. De taxi chauffeur stond op ons te wachten, maar kon maar vier personen meenemen. Lekker dan, we zijn echt met vijf. Er is een extra taxi gekomen om ons uiteindelijk naar het hotel te brengen. Het hotel stond op een prima locatie; downtown Auckland, tegenover de sky tower. De is een toren waar veel vanaf gesprongen wordt. Aad heeft er nog even over nagedacht, maar nee, toch maar niet.

Laughing
De toren kun je ook op, maar we zijn in Toronto op de toren geweest, en ja, dan valt dit toch wat in het niet (lekker decadent!). De kamer was wederom prima. Een grote familie kamer, compleet met keuken, vaatwasser (wat moet je ermee in een hotelkamer?), wasmachine en droger. De wasmachine hebben we direct gebruikt. De reiskleren hebben we gewassen. Geen overbodige luxe. Allemaal onder de douche gestaan, hoe blij kan je zijn met een douche! Daarna de stad in. We hebben langs het water gelopen, Auckland is niet voor niets de ‘city of sails'. In de hoofdstraat van de stad hebben we gegeten. Inmiddels begon het slaaptekort ons allemaal aardig op te breken, dus maar snel het hotel opgezocht. We lagen met ons vijven om 21.00 uur op bed. Iedereen is als een blok in slaap gevallen.

Woensdag 12 december

Na een nacht van 10 uur slaap zijn we op tijd uit bed gegaan, omdat de camper opgehaald kan worden. Hier kijken we toch erg naar uit. De taxi heeft ons rond 8 uur bij het hotel opgepikt. Na een uitgebreide instructie en het zetten van heel veel handtekeningen, hebben we de camper meegekregen. De eerste reis is die naar de supermarkt. Wat een kar boodschappen is er gedaan. We konden het ons nog goed van onze reis in Canada herinneren. Vanuit de kar, direct de kast in. Ook gelijk gegeten. Prima uitzicht, parkeerplaats, supermarkt en vliegveld.... Pfff... De reis naar het noorden kon nu echt beginnen. Onderweg zijn we in Orewa gestopt. Hier hebben we in de oceaan gestaan. Heerlijk water, warm en blauw. De eerste schelpen zijn gezocht. De reis naar Paihia was er één vol verbazingen. Groen, groener, groenst. Palmbomen, varens, gewone bomen en heel veel gras. Af en toe laat de oceaan zich zien. Heuvels, de één wat hoger dan de ander, valleien, rivieren en meren. Achter elke bocht is het weer een verrassing wat er te zien is. Aan het einde van de middag zijn we op Beachside camping aangekomen. Een kleine camping, waar we een mooie plek aan één van de baaien van ‘Bay of Islands' hebben. We kijken uit op mooi water. We hebben gelijk lekker buiten kunnen zitten en hebben genoten van een lekker zonnetje. Uiteraard buiten gegeten. Vlak naast de camping is een wandelpad uitgezet. Hier hebben we nog even gelopen. Het noorden van NZ is subtropisch. Dat was hier heel goed te merken. Palmen, varens en andere bomen gaven ons het gevoel aan de andere kant van de wereld te lopen ;)

Afgronden en een klein strandje waar we even hebben gezeten. Niemand te zien. Zelfs de vogels die er vliegen zijn anders voor ons. Ze fluiten geweldig. Als je nog ergens je leven wilt overdenken, dan is dit een goede plek. Vanavond hebben we de camper ingericht en de bedden opgemaakt. Het is even puzzelen, maar het is gelukt. De meiden liggen nu net op bed en wij zitten aan een drankje te genieten van de vakantie. Morgen weer een mooie dag voor de boeg!

GAMVC