familievankeulen.reismee.nl

Nog 8 weken!

Wat gaat de tijd toch snel. Het aftellen gaat toch echtbeginnen. Nog 8 weken. Pffff.... we hebben er zo'n zin in. Inmiddels zijn de paspoorten voor het hele gezin in orde. Afgelopen weekend hebben we maar eens een wegenkaart van NZ gekocht, zodat we goed voorbereid op pad kunnen. Natuurlijk gaat ook de TomTom mee, maar een goede kaart blijft toch niet te versmaden.

Om de reis goed voor te bereiden lezen we veel reisblogs. Het is enorm informatief om te lezen wat anderen in hetzelfde land gedaan hebben. Ervaringen van anderen doen soms net zoveel als een reisboek over het land.

15 jaar geleden hebben we NZ ook al mogen bezoeken. We zijn toen in juli/augustus geweest. We zijn zo benieuwd naar NZ in de zomer. Wat moet dat land dan enorm mooi zijn. De natuur, de rust, al het water, de stranden en vooral ook elkaar. Met ons vijven op elkaar aangewezen zijn. Elkaar en de meiden alle tijd kunnen geven. Genieten van al het moois, zo ver weg van iedereen. Gisteravond kwam bij onze jongste het besef dat ze haar beste vriendin eigenlijk maar een dag kan missen. Ja, dat is de andere kant van de reis. Gelukkig bedacht ze zelf dat er dan maar een foto mee moet, want ja, ze wil wel mee!

Wink

De middelste heeft afgelopen weekend een geweldig t-shirt gevonden. De tekst voorop zegt; 'someday I'm gonna travel the world'. Dit shirt hangt zichtbaar in haar kamer. Ze wil het aan als we gaan vliegen.

Onze oudste zit in haar eerste jaar van het voortgezet onderwijs. Ook zij heeft er veel zin in, maar is ook erg druk met het verwerken van alles wat ze daar leert, ziet en meemaakt.

Binnenkort maar eens na gaan denken over iets van een route. Leuk om daarmee bezig te kunnen gaan.